VÍTEJTE NA VČELAŘSKÝCH STRÁNKÁCH ZÁKLADNÍ ORGANIZACE

STRÁŽNICE

MOTTO:
"Kdyby včela zmizela z povrchu země, potom by měl člověk pouze čtyři roky života. Žádné včely, žádné opylování, žádné rostliny, žádná zvířata, žádný člověk."

AKTUÁLNÍ INFO

Na základě včerejší schůze výboru si dovoluji informovat o pár věcech co nás čeká:

- schůze v září opět nebude, uvidíme se až při výplatě dotace - předběžný termín 25.11. 2018 ve 14:00 hod. na KD Strážničan;

- po zběžném prohlídnutí dotace 1.D nemůžeme z důvodu administrativy vyplácet dotace na účet - protože jako organizace MUSÍME vyplatit dotaci celou do 30.11.2018 a a následně musíme zpětně vyinkasovat poplatky za pojištění, včelstva, člena, členské poplatky, atd. Přiznanou dotaci nemůžeme krátit. Výplata tedy bude probíhat v hotovosti v listopadu na KD;

- od 1.9. do 15.9. včetně mohou členové přinést dotaci 1.D s vyplněnou statistikou - prosím trochu objektivně - správnost může kontrolovat finanční úřad - je to v databázi cisu pro ně přístupné - v rámci kontroly dotací;

- člen stvrzuje pravdivost a případné kontroly a nesrovnalosti pak obhajuje sám - výbor nebude provádět namátkové kontroly. Dotace jsou právně ošetřené a jak sami víte, když okrádáte stát, tak se po tom tvrdě jde;

- hlášení můžete také přinést do 15.9. příteli Večeřovi. Funguje také moje schránka na dopisy ve Strážnici z ulice Veselská 29, takže to můžete tam nechat opět do 15.9. - je vybíraná osobně každý den. Prosím však o telefonické ověření (tel. 728213216), že podklady byly vyzvednuté (občas se stane, že to skončí v letáku nebo to odfoukne vítr).

S pozdravem za výbor

Radek Botur

Formuláře k žádosti o dotaci 1.D pro rok 2018 jsou na webu Českého svazu včelařů - nebo zde.

Mapa ohnisek a ochranných pásem moru včelího plodu - aktualizováno SVS - mapa

PRO ZAJÍMAVOST

!! Zajímavý článek k problematice včelího moru - viz článek v rubrice aktuální články nebo odkaz !!

K SEZNÁMENÍ

-> Nařízení SVS ze dne 28.4.2014 č.j. SVS/2014/031845-B - mimořádná veterinární opatření - odkaz

-> Nařízení SVS, kterým se mění nařízení SVS č.j. SVS/2014/031845-B z 28.4.2014 - čtěte!

-> Mapa ohnisek a ochranných pásem moru včelího plodu-aktualizované SVS - odkaz

-> Nařízení Státní veterinární správy ze dne 19.3.2014 - viz článek

-> Aktuální znění Nařízení vlády č. 197/2005 o stanovení podmínek poskytní dotace - článek nebo odkaz. V článku je vložen rovněž odkaz na změny platné od 1.9.2013 - dostupné rovněž zde

->Mimořádná veterinární opatření při výskytu a k zamezení šíření nebezpečné nákazy - varroázy včel v Jihomoravském kraji -celý text

Barevné značení matek

8. ledna 2018 v 7:04 |  Včelařský rok

Barevné značení matek (mezinárodní kód)

Matky se značí malou kapkou barvy na hrudník, aby je včelař lépe našel mezi ostatními včelami a pro určení jejich stáří. Původní česká (či československá) soustava barvení matek obsahovala 4 barvy v abecedním pořadí: bílá, červená, modrá a žlutá. Bílá barva byla vždy v přestupném roce. Zelená barva se používala pro označení matek neznámého stáří. Mezinárodní soustava používá 5 barev v pořadí: bílá, žlutá, červená, zelená, modrá.

bílábarva2011201620212026
žlutábarva2012201720222027
červenábarva2013201820232028
zelenábarva2014201920242029
modrábarva2015202020252030

Pro značení matek se používají speciální rychleschnoucí lepivé barvy. Někdy se lepí na hrudník malá značka v příslušné barvě, na které je navíc dvojciferné číslo pro rozlišení jednotlivých matek, což je důležité zejména v plemenářské práci.

V roce 2018 se na značení matek používá barva červená

barva

Děkujeme za návštěvu

Zase se zastav!!!

Děkujeme všem, kteří s námi spolupracují a posílají své náměty a příspěvky, i těm, kteří nám píší, že se jim stránky líbí.